Przedszkolaki z grupy 3-4 latków kodują dalej. Tym razem zaczęliśmy od poszukiwania wartości. Był to dobry wstęp do dalszej nauki programowania. UCZCIWOŚĆ - dzieci wiedzą, że należy być uczciwym. Potrafią z własnego doświadczenia przedstawić sytuacje, w których doznały uczuć uczciwości bądź jej braku. Dlatego następnym etapem było stworzenie gry planszowej, w której dzieci miały zastosować poznaną wartość. Łatwo nie było, ale maluszki mogły doświadczyć co jest ważniejsze: uczciwe zachowanie czy odniesienie prywatnej korzyści. Obecnie gra jest często używana i dzieci same pilnują siebie i innych by uczciwość zwyciężyła.
Dzieci również wzięły udział w zakodowanym tańcu. Na początek poznały symbole graficzne, które później wskazywały konkretną czynność w poznanej wcześniej piosence. Kiedy wszystko było już zrozumiałe maluchy ułożyły własny kod i zatańczyły. Brawo dla nich.
Bezpieczeństwo w sieci. Niełatwa sprawa. Za pomocą kubeczków z zawiązanym sznureczkiem dzieci mogły zobaczyć, że nasze wyobrażenia o tym co znajduje się po drugiej stronie telefonu, tableta czy komputera może się bardzo różnić. Starałam się dzieciom przekazać by były ostrożne i korzystały z urządzeń w obecności osoby dorosłej oraz by za pomocą gry nie przekazywały informacji o sobie czy swoich najbliższych.
Pętle czyli szukanie powtórzeń w życiu codziennym. Pomocą w tym zadaniu były kolorowe kubeczki. Przy użyciu symboli graficznych dzieci układały rytmy np. dzień, noc czy nazwy posiłków: śniadanie, obiad, kolacja. Później przeszliśmy do bardziej skomplikowanych operacji. Powtórzenia znaleźliśmy w porach roku: wiosna, lato, jesień i zima. To zadanie już było dużo bardziej skomplikowane, ale wspólnymi siłami udało się rozwiązać zagadkę.
Debugowanie czyli błędy są ok. Pomocą w znalezieniu błędnego zapisu była postać Czerwonego Kapturka. Ktoś źle ułożył trasę dojścia dziewczynki do chatki babci. Zadanie dzieci polegało na przeanalizowaniu trasy i wprowadzeniu takich zmian aby bez trudu wnuczka mogła dojść przez las do chatki.
Więcej zdjęć z fotorelacji dostępnych poniżej: